Ibland behöver jag ventilera och idag är en sådan dag. Jag tittade precis på en dokumentärfilm som heter Farmageddon. Den handlar om små ekologiska jordbruk runt om i Amerika och hur de behandlas av regeringen och hur dessa små jordbruk får genomgå trakasserier från statlig nivå, det är skrämmande! Den ligger uppe på nätet i sin helhet så passa på att titta på den, jag länkar till den längst ner i inlägget.




Att kunna äta riktig mat ska vara en rättighet för alla. Jag vill aldrig behöva fundera på om någon har sprutat bekämpningsmedel på mina grönsaker eller pumpat korna fulla med antibiotika och hormoner... Nä det enda jag vill ha är riktig mat så som det är tänkt att den ska odlas. Vi måste lära oss att jobba med naturen och inte emot den, vi som ras har kommit att anpassa oss och froda på det som naturen ger och aldrig har jag plockat ett äpple i det vilda som är besprutat med antimögelmedel eller andra svamp/insektsdödande besprutningsmedel och det är precis så jag vill ha det.

Så jag vill passa på att tacka alla ekologiska bönder där ut för det utomordentliga jobb ni gör för att hålla både oss konsumenter friska men även djuren, vattendragen och den jord vi lever på men främst den vi lever av. Vi får aldrig glömma bort att ta hand om jorden och allt som lever i den, utan jord och den näring som finns i den kan inget växa och då finns det ingenting kvar för oss att leva av. Så snälla, sluta döda oss genom att ta död på jorden.

Det är dags för alla att vakna... Ät riktig mat, hälsa är inte svårare än så!

/Johan


Facebook: www.facebook.com/halsasomlivsstil

Twitter: https://twitter.com/HSLWellness