Kokos är någonting jag verkligen älskar och använder till allt möjligt. Allt från matlagning till hudvård och för att bota infektioner. En av mina populäraste blogginlägg handlar just om kokos: Kokosolja - Bra eller dåligt?

Just nu anordnar Life en tävling där du kan vinna en goodiebag med en massa kokosprodukter. Du tävlar genom att dela med dig av dina bästa kokostips. Det kan vara till exempel ett recept eller vad du nu använder kokos till. Jag delade med mig av mitt favoritbröd som använder sig av kokosmjöl: HSL Bröd

Du kommer till tävlingen genom att klicka på bilden nedan!

Jag har fått möjligheten att testa en av produkterna i goodiebagen nämligen Cocos natural body butter. Produkten är helt naturlig vilket är ett krav för att jag ska använda den. Jag har tidigare använt mig av kokosolja för att smörja in mig när jag är torr i huden. Nackdelen med att använda kokosolja är att det kan bli väldigt kladdigt, i det avseendet är Cocos natural body butter bättre då den inte kladdar lika mycket.



Både jag och Rebecca har använt oss av body butter i ett par veckor nu och precis som med kokosolja blir huden väldigt len och mjuk och man luktar gott, älskar den friska kokosdoften. Jag tror detta är första gången jag använt body butter men tror jag kommer fortsätta efter som jag tycker just denna Cocos natural body butter fungerar bra för mina behov. Den kom till extra bra användning efter jag bränt mig i solen när vi var på semester, den svalkade skönt och återfuktade huden väl.

Andra produkter i goodiebagen som lockar är givetvis kokosoljan och den där juicen, ser god ut så får nog ta och prova den en dag.

Vilka är dina bästa kokostips?

Ha en fortsatt bra dag!

Johan


Twitter: https://twitter.com/HSLWellness