Idag var det dags att köra igång med träningen igen. Efter att under en tid varit mindre regelbunden med min träning och utan att göra någon uppföljning av mina resultat har jag nu börjat om på ny kula.

En trött Johan efter ett cirkelpass
Jag märkte idag att jag har en lång bit kvar innan jag är tillbaka i den fysiska form jag var när jag först startade den här bloggen. Men jag har ingen brådska utan denna gången ska jag ta det lungt men framför allt lyssna på min kropp.

Med ett nytt träningsschema med utvalda övningar siktar jag mot att stärka de delar av min kropp som behövs för återfå en god muskelbalans. Att ha en väl balanserad fysik är viktigt eftersom det även påverkar hur organen fungerar. Allt är sammankopplat vilket vi inte får glömma.

Under hälsoresan If you don't wear it, don't share it! så kommer jag att utvärdera mitt träningsschema var fjärde vecka för att göra eventuella finjusteringar eller för att helt byta ut några övningar.

Målet med den första iterationen av träningsschemat är att återbygga min grundfysik samt jobba på att förbättra min hållning. För att inte gå ut för hårt i början och för att ge kroppen tid att hantera all stress i vardagen kommer jag enbart att träna två dagar i veckan och istället ägna mer tid åt stretching för att jobba på muskelbalansen och för att akumulera energi.

Jag skriver det igen för att hålla mig motiverad. If you don't wear it, don't share it!!!

Ha det bra mina vänner!

Johan

Här hittar du hela följetången:  If you don't wear it, don't share it!