Det har gått ca en vecka sen jag först hämtade hem mina gurkplantor, och igår kväll var det dags att plantera om dem eftersom de redan börjat växa sig stora. Det har kommit 3 gurkskott per planta så det bådar gott inför framtiden.

Jag har skaffat ett litet växthus som står på min uteplats vilket passar perfekt till min lilla odling. Det är riktigt kul att se det man odlat växa, det får mig att vela odla ännu mer. Frågan är vad för mer saker jag ska testa, förslag?


Idag blir det träning på lunchen, balansträning med pilatesbollen står på schemat. Jag försöker träna på ett funktionellt sätt som gör så att jag kan ägna mig åt alla de saker jag tycker är roligt, till exempel vandra. För att klara av vandring i grov terräng med packning, eller egentligen allt som innebär aktivering av musklerna, utan att skada sig krävs det att alla muskler är i balans och kan arbeta i ett felfritt samspel. Det uppnår man genom en att öva på alla de olika formerna av funktionella rörelser som kroppen använder på daglig basis: flexibilitet, balans och styrka. För vad är den ena utan den andra. Styrka betyder ingenting om du inte har balansen eller flexibiliteten att använda den. En välbalanserad kropp är ett viktigt steg i riktningen mot att uppnå den hälsosammaste versionen av dig själv.

Ha en fortsatt bra dag!

Johan